Goed geschreven, prettig leesbare teksten leveren geld op. Slechte teksten kosten geld (zie mijn blogbericht over de kosten van slechte teksten). Daarom is het belangrijk zorg te besteden aan krachtige formuleringen en correct taalgebruik. Schrijven en schrappen. En pas achterover leunen als er staat wat er moet staan. Dat is mijn devies. Mijn webteksten houden rekening met de wensen van de zoekmachines, maar ze voldoen aan de eisen van de lezer. Begrijpelijk, duidelijk, kort en krachtig. Daar gaat het mij om.

Teksten voor gebruik online

Online content. Webteksten, whitepapers, e-zines, blogs en e-books, Ik maak er een eigentijdse tekst die niet alleen prettig leest, maar ook kort en bondig is, en de nodige informatie biedt.  Teksten die lekker lezen op een beeldscherm en zoekmachines tevreden stellen. 

Zakelijke teksten

Elke organisatie verstuurt brieven en e-mails. Maar wat doet de ontvanger ermee? Worden ze gelezen, zetten ze aan tot de gewenste actie? Schriftelijke zakelijke correspondentie moet niet niet alleen foutloos zijn geschreven, maar moet ook klantgericht en glashelder zijn. En zijn afgestemd op de doelgroep. Ik zorg voor begrijpelijke die gelezen worden en aanzetten tot de gewenste. Dat ik daarbij de tekstuele huisstijl het ook houdt, spreekt vanzelf.

Digitale of gedrukte jaarverslagen

Met een krachtig jaarverslag kan organisatie laten zien hoe met mensen en middelen worden ingezet. Geen eenvoudige klus, want hoe maak je een jaarverslag dat een scherp beeld biedt, degelijk in elkaar zit binnen de deadline gerealiseerd wordt? Ik neem die zorg uithanden en adviseer over de opzet, de selectie van de inhoud, de coördinatie en de vorm. Van concepten maak ik een samenhangend geheel. Schrijven van een korte, maar pakkende samenvatting hoort daar natuurlijk bij.

Educatieve en voorlichtingsteksten

Correcte informatie, begrijpelijk en neutraal verwoord. Daar heeft iedereen recht op, maar miljoenen mensen in Nederland kamepen met een taalachterstand (zie mijn blogbericht). Zeker als het gaat om medische zaken, fiscale of financiële onderwerpen en overheidsmaatregelen. Kort, krachtig, duidelijk en door de doelgroep te begrijpen. Schrijven, schrappen en herschrijven tot er staat wat er moet staan.

Folders, brochures, presentaties en handleidingen

Teksten voor folders, brochures, presentaties en handleidingen hebben in ieder geval één ding gemeen: ze moeten kort en bondig, krachtig en duidelijk zijn. hechte samenwerking met de vormgever(s) is daarbij een vereiste. Ik kan de teksten schrijven en de begeleiding van het gele project op mij nemen.

Gratis advies

Wil je advies over een tekst of een uitgebreide beoordeling van bijvoorbeeld de bedrijfswebsite? Ik geef je gratis advies. Kijk hier voor de details.

 

Wil je een tekst laten (her)schrijven?

Stuur me een bericht.